We hebben gemiddeld 4 tot 8 weken nodig om een bedrijfsfilm of animatie te maken. De looptijd van de gehele productie van jouw bedrijfsvideo hangt onder andere af het aantal shoot dagen.
Verder speelt de hoeveelheid feedback een rol in de duur van het project. Naarmate we concreter hebben besproken wat de video gaat worden, kunnen we uiteraard een concrete deadline afstemmen.
De lengte van je video is vooral afhankelijk van welk verhaal je wilt vertellen en over welk onderwerp het gaat, bijvoorbeeld: je bedrijf, een product, je medewerkers / bedrijfscultuur, of een evenement. Als richtlijn kun je een duur van ongeveer 2 minuten aanhouden. Wij verwerken technieken in de video qua opbouw en overgangen, die ervoor dat zorgen dat de kijker geprikkeld wordt om de bedrijfsvideo zo ver mogelijk af te kijken.
De duur van een promotiefilmpje is afhankelijk van het soort product of dienst dat je wilt promoten en de complexiteit ervan. Een technisch onderwerp, zoals software, is bijvoorbeeld veel complexer dan een product dat heel concreet is, zoals een bosje bloemen.
We adviseren je wel om een promotiefilm maximaal ongeveer 2 minuten te laten duren. Reden hiervoor is dat dit ongeveer de tijd dat kijkers hun aandacht goed kunnen vasthouden. Ook overspoel je ze dan niet met te veel informatie.
Een bedrijfsfilm laten maken heeft veel voordelen. Zo is het in een video vaak makkelijker om de kracht van jouw bedrijf te tonen en kun je dit bovendien heel persoonlijk overbrengen. Daarin maakt video versus een afbeelding of tekst natuurlijk hét verschil.
Daarnaast blijkt uit onderzoek dat bewegende beelden makkelijker blijven hangen dan tekst. Je verovert met een bedrijfsvideo dus sneller een plekje in het geheugen van je doelgroep. Tot slot is een voordeel dat video zeer geschikt is als middel voor online adverteren (in Google of social media).
Het is makkelijker om iets te laten zien met beelden dan om iets te omschrijven. Uit onderzoek blijkt ook dat kijkers van een video 95% opslaan van je boodschap tegen 10% bij het lezen van tekst. Ook kan het toevoegen van een video op je website zorgen voor een stijging van je conversiepercentage.
Een ander voordeel is dat video op meerdere manieren bruikbaar is. Je kunt deze op je website als toelichting op je product plaatsen, maar ook in presentaties of tijdens evenementen. Tot slot is video zeer geschikt als middel om te adverteren. Denk aan kanalen als Google of social media (Facebook, Instagram, TikTok).
Een promotiefilm laten maken met video of animatie biedt diverse voordelen. Een video bevat sowieso al veel meer informatie dan bijvoorbeeld afbeeldingen of een tekst. Daarnaast maak je met bewegende beelden een betere indruk en wordt dit type content beter onthouden.
Een ander voordeel van een promotiefilm is dat je deze op diverse manieren kunt inzetten. Sowieso op je website, maar je kunt met een dergelijke video ook heel gericht tonen aan je doelgroep via diverse online kanalen, zoals YouTube, Facebook, Instagram en TikTok.
Ze zeggen wel eens dat een foto meer zegt dan 1000 woorden, maar wat dacht je van video? Volgens onderzoek staat een minuut aan video zelfs gelijk aan 1,8 miljoen woorden. Met een video kun je dus nog veel krachtiger en effectiever een boodschap overbrengen dan met enkel beeld of tekst.
Je kunt een videoproductie laten maken voor diverse doeleinden. Zo is video heel geschikt om je bedrijf te presenteren, complexe zaken eenvoudig uit te leggen of een product te introduceren. Ook biedt een video als voordeel dat je deze voor diverse doelen kunt inzetten: tijdens een event, op je website en voor online adverteren. Need some proof of our work?
Als gemiddelde doorlooptijd voor een animatiefilm moet je rekening houden met 4 tot 8 weken, vanaf het moment dat je akkoord geeft. We zoeken je tijdens het proces actief op en zorgen dus voor voldoende contactmomenten voor afstemming en input.
Je krijgt in elke fase de kans om feedback te geven, waardoor we er zeker van zijn dat jij aan het einde 100% tevreden bent met het resultaat en een animatiefilm in handen hebt die je met trots aan de wereld laat zien. Neem vrijblijvend contact op als je meer informatie wilt over onze werkwijze.
Het is niet echt goed mogelijk om een ideale lengte voor een animatievideo te benoemen. Dit is grotendeels afhankelijk van het doel van je video, het onderwerp en (de voorkennis van) je doelgroep.
Wanneer mensen ons om advies vragen, nemen we als algemeen uitgangspunt een gemiddelde lengte van 90 seconden. We vinden het vooral belangrijk om te kijken wat het verhaal is en hoe we dat naar een video vertalen. Doordat jij de inhoud bepaalt en wij onze expertise inbrengen komen we samen tot de perfecte animatievideo die de aandacht trekt en houdt, los van de duur.
Het is lastig om te spreken van de ideale lengte voor een video, dus het antwoord is: dit ligt eraan. Dit is namelijk afhankelijk van het doel van de video en het verhaal dat je wilt vertellen. Voor een productvideo kan 30 seconden genoeg zijn, terwijl we ook bedrijfsfilms maken die 2 minuten duren.
We adviseren je graag over de lengte van je video, wanneer we weten wat jij met je video wilt bereiken. Jullie bewaken de inhoud en wij verpakken deze in een verpletterende video. Wij zorgen ervoor dat de video zo is opgebouwd dat de kijker tot het einde is geboeid en overgaat op actie.
Als algemene richtlijn kun je een duur van ongeveer 60 tot 120 seconden aanhouden. De ideale lengte van je video is van meerdere dingen afhankelijk. Ten eerste de complexiteit van je product. Je kunt je voorstellen dat een simpel product over het algemeen minder uitleg nodig heeft dan complexer product met veel (technische) kenmerken en uitleg.
Ten tweede is het voor de lengte van de video belangrijk om je doelgroep voor ogen te houden en de plekken waar je video te zien gaat zijn. Wij beheersen allerlei technieken qua opbouw en overgangen, die ervoor gaan zorgen dat de kijker voldoende door jouw productvideo geprikkeld wordt om te blijven kijken.
Een bedrijfsfilm is een video of animatie waarin we jouw bedrijf presenteren of waarmee je een nieuw product introduceert. Maar er zijn meer zakelijke doelen waarbij een video een passend middel is. Zo kan een bedrijfsfilm ook een videoverslag zijn van een zakelijk event of kan een bedrijfsvideo onderdeel zijn van een (wervings)campagne. Qua uitvoering heb je de keuze tussen videobeelden of illustraties die omgezet worden tot een animatie.
Een commercial is een korte video of animatie, meestal met als doel om een product of dienst aan te prijzen. Daarnaast kan een reclamefilm ook worden ingezet om de naamsbekendheid van een merk te vergroten.
Film Agency maakt commercials voor diverse kanalen, zowel voor online als voor op televisie. Voor een succesvolle commercial is het belangrijk dat de opbouw goed is, zodat de kijker geboeid blijft, maar de kunst is ook om de ingrediënten muziek en voice-overs op het juiste moment en op de juiste manier in te zetten.
In een productfilm of -video wordt een product gepresenteerd. Het kan een video zijn waarbij alle features en kenmerken van jouw nieuwe product voorbij flitsen, of een video waarin iemand uitgebreid toont hoe jouw product in de praktijk werkt.
Wat voor soort productievideo je laat maken en met welke ‘verhaallijn’, is afhankelijk van de doelgroep, maar ook het kanaal waar je de video wil verspreiden. Heb je hier hulp bij nodig? Geen probleem. Wij denken graag vrijblijvend met je mee over de invulling van de productvideo.
In een promotiefilm kun je een (nieuw) product of dienst onder de aandacht brengen bij je doelgroep. Als je bij Film Agency een promotiefilm laat maken, krijg je vaak een video tussen de 15 seconden en 2 minuten. Dit is afhankelijk van wat je wilt promoten en op welke manier je de video gaat inzetten.
Wanneer een video over jouw bedrijf gaat, wordt er vaak gesproken van een bedrijfsfilm. Het productieproces van een promotiefilm en bedrijfsfilm is vaak gelijk aan elkaar. Het doel van de video bepaalt uiteindelijk of je een bedrijfsfilm of promotiefilm moet laten maken.
TV commercials kennen we allemaal wel. Online commercials nemen de functie van TV commercials steeds meer over vanwege de populariteit van social media kanalen, zoals YouTube of Facebook. En logisch ook, aangezien je met een online reclamefilm veel gerichter kunt targeten op je doelgroep.
Een tweede groot verschil tussen een TV commercial en online commercial is dat de online kijker de video meestal na 5 seconden kan overslaan. Daarom is het belangrijk om een commercial voor online op een slimme manier op te bouwen en de kijker binnen 5 seconden te prikkelen.
Ten derde is een verschil tussen een televisie commercial en een online commercial dat laatstgenoemde op allerlei manieren ingezet kan worden. Denk aan een Instagram story, video op YouTube, op je website, als Facebook advertentie of in Marketplaces. Wat dat betreft betaalt het laten maken van een commercial zich dankzij het digitale tijdperk nog meer terug in gerichte zichtbaarheid.
Bij Film Agency kunnen we niet één prijs benoemen voor een animatievideo. De kosten voor een animatiefilm laten maken zijn namelijk afhankelijk van bijvoorbeeld de animatiestijl, de voice-over en de lengte van de film.
We begrijpen dat je toch graag duidelijkheid wil hebben over wat een animatiefilm kost. Daarom bieden we je de mogelijkheid om dit telefonisch te bespreken. We geven je al snel concrete richtlijnen qua prijzen, afhankelijk van je doelen en wensen.
De kosten voor het laten maken van een bedrijfsfilm zijn afhankelijk van diverse factoren. Denk onder andere aan de lengte van de video, het aantal draaidagen, of er wel of niet figuranten nodig zijn, maar bijvoorbeeld ook of de film op één of meerdere locaties moet worden opgenomen. Wanneer je kiest voor een animatievideo, speelt onder andere de soort animatie die je kiest een rol voor de kosten.
Om een indicatie te kunnen geven van de kosten van je bedrijfsfilm, kun je altijd even vrijblijvend met ons bellen. Tijdens deze call adviseren we jou naar aanleiding van je wensen en doelen. Na een quick call van 10 minuten of een case bespreking van 1 uur krijg je een concrete kostenindicatie.
De kosten van een commercial kunnen heel erg uiteenlopen. Dit is onder andere afhankelijk van het aantal draaidagen, de lengte van de video, het aantal figuranten dat nodig is en de draailocatie. Uiteraard is de lengte van de video één van de meest bepalende factoren. Liever geen draaidagen of filmen op locatie? Dan is een fotorealistische animatiefilm (bv. 3 animatie) een ideaal alternatief.
Om een goed beeld te krijgen van de kosten voor jouw reclamefilm, kun je hieronder een prijslijst aanvragen. We gaan dan gratis en vrijblijvend met je in gesprek. Na het horen van je wensen en eventuele ideeën krijg je in dit gesprek binnen 10 minuten al een concrete kostenindicatie op maat.
De kosten van een videoproductie zijn afhankelijk van diverse factoren. Zo zijn er verschillen in prijs tussen een video en een animatiefilm laten maken, maar ook de lengte van je video, de grootte van de crew, aantal locaties, aantal draaidagen en de stijl van de video voor verschillen in prijs.
Om een indicatie te geven van de prijs kun je het beste contact met ons opnemen. We nemen dan telefonisch jouw wensen en doelen door en binnen 10 minuten geven we je dan direct al richtlijnen. Dit is helemaal vrijblijvend. Zo heb je een concreet beeld van de kosten van je eventuele videoproductie.
De kosten voor het maken van een promotiefilm zijn van diverse factoren afhankelijk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lengte van de video en het aantal draaidagen. Verder spelen keuzes die te maken hebben met de invulling van de promotievideo een rol, zoals het aantal figuranten en de shootlocaties.
In een gratis adviesgesprek geven we je een gerichte prijsindicatie. Dan sparren we eerst samen over de invulling van je promotiefilm. Laat het weten via onderstaande button en we spreken elkaar snel. Je krijgt dan binnen 10 minuten een indicatie van de kosten voor een promotiefilm laten maken.